Bisiklet kullanmak kullanıcısına sağlıklı bir yaşam sunmanın yanı sıra kilo vermesinde de yardımcı oluyor. Omuz, bacak, basen, karın, sırt ve kol kaslarının aynı anda etkin bir şekilde çalıştırdığından zindelik açısından çok faydalıdır. Kişinin tüm kaslarının çalışmasını ve kalori yakmasını sağlar.


Daha ince ve fit görünmek, göbek çevresindeki yağlardan kurtulmak, kilo problemi olan pek çok kişinin hayali. Ancak zayıflamanın sağlığı olumsuz ekilemeden gerçekleşmesi de çok önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Şengül Sangu Talak, sağlıklı zayıflamak isteyenlerin uyması gereken kurallar olduğunu söyledi. Talak, o kuralları 10 başlık altında şöyle sıraladı:


OBEZİTE NEDİR?

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından da obezite (şişmanlık), sağlığı bozacak ölçüde vücutta aşırı yağ birikmesi olarak tanımlanmıştır.
Günlük alınan enerjinin harcanan enerjiden fazla olması durumunda, harcanamayan enerji vücutta yağ olarak depolanmakta ve obezite oluşumuna neden olmaktadır.


Obezite oluşmadan korunma büyük önem taşımaktadır. Obeziteden korunma, çocukluk çağında başlamalıdır. Çocuk ve adolesan döneminde oluşan obezite, yetişkinlik dönemi obezitesi için zemin hazırlamaktadır. Bu nedenle aile, okul ve çevre yeterli ve dengeli beslenme ve fiziksel aktivite konularında bilgilendirilmelidr.


Obeziteye neden olan etmenler tam olarak açıklanamamakla birlikte aşırı ve yanlış beslenme ve fiziksel aktivite yetersizliği obezitenin en önemli nedenleri olarak kabul edilmektedir. Bu faktörlerin yanısıra genetik, çevresel, nörolojik, fizyolojik, biyokimyasal, sosyo-kültürel ve psikolojik pek çok faktör birbiri ile ilişkili olarak obezite oluşumuna neden olmaktadır.